JAK USNOUT ZA TŘI, DVA, ….

JAK USNOUT ZA TŘI, DVA, ….

spánek, usínání, nespavost, škraboška na oči Kdo by se po náročném dni v práci, ve škole nebo v domácnosti netěšil do voňavých hebkých peřin? Spánek potřebujeme nejen k regeneraci našeho těla, ale také psychiky. Asi každý z nás si vybaví situaci, kdy padl do postele únavou, zavřel oči a … A nestalo se vůbec nic! Místo kvalitního spánku jste půl noci přemýšleli nad tím, jak konečně usnout. Příčin nespavosti je celá řada. Nadměrné přesycení, přílišný chlad nebo teplo v místnosti, bolest, ale také starosti a nadměrná únava. Jednoduché tipy a rady Vám mohou usínání usnadnit.

NEPŘEJÍDEJTE SE

Místo těžkých, mastných a tučných jídel zvolte lehkou večeři, a to v dostatečném předstihu, než ulehnete. Na ovoci a zelenině si pochutnejte převážně dopoledne nebo v brzkých odpoledních hodinách a nezapomeňte na dostatečný přísun draslíku a hořčíku.

DOPŘEJTE SI TEPLOU SPRCHU A ŽÁDNÉ MODRÉ SVĚTLO

Pokud máte tu možnost, chodívejte spát v přibližně stejnou dobu a před spaním si dopřejte teplou sprchu, uvolněte se a během sprchování vyvětrejte prostor ložnice. Je známo, že displeje telefonů, počítačů, notebooku nebo televizí vyzařují tzv. modré světlo. Modré světlo obrazovek nás motivuje k produkci hormonu melatoninu a ten nás udržuje bdělými!

ČTĚTE SI

spánek, usínání, nespavost, škraboška na oči Minimálně půl hodiny před spánkem je vhodné relaxovat, aby se naše tělo i myšlenky zklidnily. Přečtěte si několik kapitol z knihy nebo poslouchejte relaxační hudbu. Detektivky a náročnou četbu odložte raději na odpoledne. Přesvědčte se sami, že se Vám při delším večerním relaxování začnou klížit víčka.   

ZAJISTĚTE V MÍSTNOSTI TMU

To se lehce řekne, ale hůře udělá. Ne každý má totiž vždy možnost zatáhnout žaluzie nebo závěsy a dopřát si nerušený spánek v tmavé místnosti. Doléhá do pokoje pouliční osvětlení? Potřebujete usnout při cestování dopravním prostředkem? Hebká škraboška na oči roztomilého designu Vám při tom pomůže!

VYHNĚTE SE KOFEINU

spánek, usínání, nespavost, škraboška na oči Kofein obsažený v sladkých nápojích, energetických drincích nebo kávě Vám usínání neulehčí. Na naše tělo i mysl může působit několik hodin, proto tyto nápoje konzumujte především dopoledne a večer si oslaďte bylinkovým čajem s medem místo kávy.

PODĚLTE SE S NÁMI

A díky jakým trikům snadněji usínáte Vy? Podělte se s námi o Vaše rady a zkušenosti na našem Facebooku nebo v komentářích (viz níže).

Alena Klementová

Alena Klementová

Jsem absolventkou gymnázia a již druhý rok zasvěcuji studiu tajů psychologie. Svůj volný čas ráda trávím s knihou či domácími mazlíčky. Věnuji se také pečení a kreativnímu psaní. K mým životním snům patří návštěva Islandu a napsání knihy.
Alena Klementová

Latest posts by Alena Klementová (see all)

1 komentář u „JAK USNOUT ZA TŘI, DVA, ….“

Napsat komentář

Top